понеделник, 23 февруари 2015 г.

Мъдрост от Тибет в кратки изречения

 Мъдростта на тибетските монаси – в най-кратките изречения, които ще ви припомнят ценното в живота. За малко повече щастие.

Харесва ти – кажи.
Не ти харесва – кажи.
Някой ти липсва – обади му се.
Не разбираш – попитай.
Искаш да срещнеш някого – обади му се.
Искаш нещо – помоли.
Никога не спори.
Искаш да бъдеш разбран – обясни.
Ако си виновен, признай си и не търси оправдание.
Помни, че всеки има своята истина и тя често няма да съвпада с твоята.
Не общувай с хора, с които не се чувстваш добре.
Най-важното в живота е любовта, всичко останало е суета.
Проблемите на хората се намират само в техните глави.
Обкръжаващият тe свят не е нито добър, нито лош – той е такъв, какъвто е.
Опитай се да получиш удоволствие от всеки миг.
Помни, че животът се живее тук и сега.
Помни, че не си длъжен на никого.
Помни, че никой не ти е длъжен.
Не пести време и пари за удоволствието да опознаваш света.
Вярвай в себе си.
Вярвай на своите усещания.
Ако си в лошо настроение, помисли, че и това ще мине.
Живей днес, защото вчера вече го няма, а утре може да не настъпи.
Днешният ден е най-добрият.

Толкова простичко казани, а така силни и подтикващи да живеем по-щастлив живот. Превърнете ги в свои мантри и се наслаждавайте на резултата.

Източник: drugata-realnost

понеделник, 5 януари 2015 г.

Философите - като потенциални ... магьосници !

"...Тогава той винаги ми казваше, че да знаеш нещо само интуитивно е безсмислено. 
Прозренията трябва да се приведат в някаква свързана мисъл, иначе не служат за нищо. 
Той сравни прозренията с наблюдаването на необяснимо явление. И двете отминават така бързо, 
както са се появили. Ако не се затвърждават постоянно, съмненията и забравата ще ги погълнат,
 защото съзнанието е устроено да е практично и да приема само това, което е измеримо и чиято
 истинност може да се провери.
Той обясни, че магьосниците са по скоро хора на познанието, отколкото хора на разума. Като такива, те са една стъпка пред
 западните интелектуалци, които приемат, че реалността, която често се отъждествява с 
истината, може да се опознае чрез разума. Докато магьосниците твърдят, че чрез разума може
 да се опознаят единствено нашите мисловни процеси, а само чрез разбиране на нашето 
цялостно същество на неговото най-развито и изтънчено ниво, можем в крайна сметка да заличим границите, с които разумът
 определя действителността.
Изидоро Балтазар ми обясни, че магьосниците усъвършенстват целостта на своето същество. 
Тоест, те не правят задължително разлика между рационалната и интуитивната страна у човека.
 Използват ги и двете, за да достигнат областта на съзнание, която те наричат 
„безмълвно познание“, която се намира отвъд езика, отвъд мислите.
Неведнъж Изидоро Балтазар подчертаваше, че за да може човек да заглуши своята 
рационална страна, той трябва първо да разбере своя мисловен процес на неговото най-развито и изтънчено ниво. Той смяташе, че философията, като се започне още от 
класическата гръцка мисъл, предоставя най-добрия начин за осветляване на този мисловен процес. Той непрекъснато повтаряше, че
 независимо дали сме учени или лаици, ние всички сме членове и наследници на нашата 
западна интелектуална традиция. А това означавало, че независимо от нашето ниво на 
образование и интелигентност, ние сме пленници на тази интелектуална традиция и на
 нейната интерпретация на действителността.
Изидоро Балтазар твърдеше, че само на думи сме готови да приемем факта, че това, което 
наричаме „действителност“ е само една културнообусловена конструкция. А това, което 
трябва да приемем на възможно най-дълбоко ниво, е, че културата е продукт на един дълъг, съвместен, изключително селективен, 
изключително развит, и не на последно място, изключително насилнически процес, чийто 
краен резултат е едно споразумение, което ни предпазва от останалите алтернативи. 
Магьосниците активно се стремят да свалят маската от факта, че реалността се диктува и се 
поддържа от нашия разум; че идеите и мислите, произтичащи от разума, стават режим на 
познание, който постановява какво виждаме и как действаме в света; и че върху всички нас 
се упражнява невероятен натиск, за да направим определени идеологии приемливи за себе си.
Той подчерта, че магьосниците ги интересува да възприемат света по начини,
 различни от културнообусловените. А културната обусловеност е, че личните ни преживявания плюс 
общото социално споразумение за това какво могат да възприемат сетивата ни, диктуват
 нашите възприятия. Всичко извън тази сетивна обусловеност се отхвърля от рационалното 
съзнание. По този начин крехката обвивка от общоприети човешки схващания се запазва 
цялостна.
Магьосниците проповядват, че възприятието се извършва извън сетивната област. Те знаят,
 че съществува нещо много по- обширно от това, за което сме приели,
 че сетивата ни могат да възприемат.
 Възприятието се осъществява в една точка извън тялото, извън сетивата, твърдят те. Но не е достатъчно 
човек  просто да вярва в това. Не е въпрос само да го прочетеш някъде или да го чуеш от някого. За да
 го въплъти човек, той трябва да го преживее.
Изидоро Балтазар каза, че магьосниците цял живот активно се стремят да разкъсат
 тази крехка обвивка от общоприети човешки схващания. Това не означава, обаче, че сляпо се хвърлят
 в мрака. Те се подготвят. Те знаят, че всеки път, когато се впускат в непознатото, трябва да имат
 добре развита рационална страна. Само тогава ще са способни да разберат и обяснят
 донесеното от техните пътувания в непознатото.
Той допълни, че няма да разбера магьосничеството, като чета философски трудове. 
 
По-скоро, трябвало да видя, че и философията, и магьосничеството са изключително
 усъвършенствани форми на абстрактно познание. 
 
И за философа, и за магьосника истината за нашето пребиваване в света е обект на размисъл. 
Магьосникът обаче отива малко по-далеч. Той действа съобразно 
своите открития, които по дефиниция са вече извън нашите културно приети възможности.
 
Изидоро Балтазар смяташе, че философите са интелектуални магьосници.
 Техните търсения обаче винаги остават само мисловни усилия. Философите не могат да
 действат в света, който така добре разбират и обясняват, другояче освен по културнообусловения и
 общоприет начин. Философите добавят към вече съществуващата маса от знания. Те
 разглеждат и преразглеждат съществуващи философски текстове. Новите мисли и идеи, 
произтичащи от тези напрегнати научни занимания, не ги променят, освен може би в 
психологически смисъл. Може да станат подобри, по-отзивчиви хора,
 или пък обратното. Нищо обаче от това, което правят философски, не променя 
тяхното сетивно възприятие на света, защото философите работят в рамките на социалния ред. 
Те поддържат социалния ред, дори ако интелектуално го отхвърлят. 
 
Философите са потенциални магьосници.
 
Магьосниците също градят върху съществуваща маса от знания. 
Но те не го правят, като приемат това, което вече е установено и доказано от други 
магьосници. Магьосниците трябва да докажат наново за себе си, че това, което е прието, 
действително съществува, действително се поддава на възприемане. За да осъществят тази 
грандиозна задача, магьосниците се нуждаят от изключително количество енергия, което си 
осигуряват, като се дистанцират от социалния ред, без при това да се оттеглят от света. 
Магьосниците разрушават споразумението, което определя реалността, без самите те
 да се разрушат в този процес. "
 
Откъсът е от книгата на Флоринда Донер - " Живот в сънуването "

неделя, 14 декември 2014 г.

10 правила за любовта от Елис Шафак



1. Както виждаме Бога, така виждаме и себе си - едното е пряко отражение на другото. Ако Бог пробужда в ума ни главно страх и укор, това ще рече, че вътре в нас са се натрупали прекалено много страх и укор. Ако виждаме Бога преизпълнен с любов и състрадание, значи такива сме и ние.


2. Пътят към истината е усилие на сърцето, а не на разума. Нека сърцето ти бъде пръв водач. Не разумът. Срещни се със себелюбието си, опълчи се срещу него и накрая го победи. Познаеш ли своето его, ще познаеш и Бога.

3. Можеш да познаеш Бога чрез всичко и всички във всемира, защото Бог не се свежда до джамия, синагога или църква. Но ако пък искаш да разбереш къде точно е Неговото обиталище, има само едно място, където да го търсиш: в сърцето на онзи, който обича истински.

4. Умът и любовта са от различно тесто. Умът привързва човека и не се излага на никакви опасности, докато любовта разплита всички възли и излага на опасност всичко. Умът винаги е предпазлив и съветва: “ Пази се от прекалено въодушевление!”, докато любовта казва “О, карай! Престраши се!” Умът не се прекършва лесно, докато любовта може в миг да се превърне в отломъци. Но именно сред развалините са скрити съкровища. Едно разбито сърце крие несметни богатства.

5. Повечето неприятности по света са породени от езикови грешки и най-обикновени недоразумения. Никога не приемай думите за чиста монета. Навлезеш ли в зоната на любовта, езикът, какъвто го познаваме става отживелица. Каквото не може да се изрази с думи, може да се разбере с мълчание.

6. Самотността и самотата са две различни неща. Когато си самотен, е лесно да изпаднеш в заблуда и да повярваш, че си на прав път. За нас по-добра е самотата, защото тя означава да си сам, без да си самотен. Ала накрая е хубаво да намериш човека, който да ти бъде огледало. Запомни, само в сърцето на друг можеш да видиш истински себе си и Божието присъствие в теб.

7. Каквото и да се случва в живота ти, колкото и тревожни да изглеждат нещата, не изпадай в отчаяние. И всички врати да останат затворени, Бог ще отвори само за теб нов път. Бъди Благодарен! Лесно е да си благодарен, когато всичко е наред. Суфистът е благодарен не само за това, което са му дали, а и за нещата, които са му отказали.

8. Търпението не означава да стискаш зъби и да не правиш нищо. То означава да си достатъчно прозорлив, за да се довериш на крайния резултат от процеса. Какво означава търпението? То означава да гледаш бодилите и да виждаш розата, да гледаш нощта и да виждаш зората. Нетърпението означава да си толкова късоглед, че да не виждаш резултата. Който обича Бога, остава търпелив, понеже знае, че се иска време непълната луна да стане пълна.

9. Изток, запад, север, юг - все едно е. Накъдето и да си поел, просто се увери, че всяко пътуване е пътуване навътре в теб. Ако пътуваш навътре към себе си, ще обиколиш надлъж и на шир света и ще стигнеш отвъд него.

10. Акушерката знае, че няма ли болка, пътят на детето не може да се отвори и майката не може да роди. По същия начин, за да се роди ново “Аз”, се искат много мъки. Точно както глината трябва да мине през жежък огън, за да се кали, така и Любовта може да се усъвършенства само в болката.

неделя, 26 октомври 2014 г.


Хората не живеят добре, разправя ЕМП, защото ги мързи да живеят и я карат по инерция.
Доброто и злото са заложени във всеки човек, твърди той. У едни хора доброто – с шепи да го гребеш, у други – със свещ да го търсиш, не можеш да го намериш. Човекът е невъобразим коктейл от добро и лошо, любов и омраза, завист и великодушие, скъперничество и щедрост, всичко, което си помислиш. И за всеки човек този коктейл е различен, за едни – твърде кисел и горчив, защото злото е в повече, за други – уханен и приятно тръпчив от превъзходния житейски вкус на доброто.
Всичко е много просто, продължава. Добрите хора трябва да съхраняват доброто у себе си, лошите – да изкоренят злото. Много често се случва точно обратното – хората заличават доброто и развиват злото. Всичко се свежда до мързела, който също е вродено качество у човека. Защото нищо по-лесно от това да унищожиш доброто и да се подчиниш на злото. Мнозина са трудолюбиви, не им тежи да работят здраво, тежи им усилието да се вгледат в себе си, да се наблюдават и да отсеят доброто от лошото. По-лесно им е да вдигнат канара, отколкото да обърнат очи навътре в себе си.
Много са хората, които не искат да се променят. Те смятат, че са такива – гневливи, завистливи, мразещи и винаги ще бъдат такива. Изглежда им е много трудно да станат от мразещи – обичащи, от мразени – обичани. Не бил чувал някой да казва, обичам да мразя, обичам да бъда мразен. Защо тогава такива хора не се променят? Дали заради нежеланието, страха или неумението да се вглеждат навътре в себе си, да се опознават, да се карат сами на себе си, когато са лоши и да се хвалят, когато са добри. МП мисли, че ги тресе страхът да видят онова, което не искат да видят. Предпочитат да си отглеждат досадата от себе си и от другите, вместо да навлязат навътре и да открият съкровищата, които се крият у всеки човек. Фактът, че лошите хора рядко се хвалят със своята лошотия, показва, че те носят този неудобен товар, мъчат се да го скрият, а нямат сили да го захвърлят.
Все от някъде трябва да се започне, казва МП. Ако толкова те мързи да мислиш и да се самоанализираш, той съветва да вземеш един бял лист, да си напишеш името най-отгоре и да дръпнеш една черта по средата. Отляво пишеш доброто, отдясно – лошото. Вглеждаш се внимателно в себе си и изписваш всичко негативно и положително, което има в тебе. После решаваш какво да махнеш и какво да оставиш. Проблемът е, че човек трудно вижда лошото у себе си. Тъй че, ако отляво списъкът се окаже дълъг, а отдясно се мъдрят само две-три лошотийки, значи в твоя самоанализ има нещо гнило.
Не може да се разчита на помощ отвън – нито от себеподобните, нито от Създателя. Освен това нито приятелите ти, нито Създателят знаят какво точно има в теб. А и толкова ги интересува. Така наречените Учители могат да покажат посоката, но не и да променят. Човек САМ трябва да се заеме със себе си. Да се оставиш на другите да те променят е проява на безволие. Това е все едно да си болен и да се оставиш да те лекува човек, който не знае от какво точно си болен.
Преди време МП не отричал съвсем помощта на Създателя, доколкото сме били създадени по негов образ и подобие. Но след като прочел повечето свещени книги, вече имал доста резерви към божията помощ.
Твърди, че Създателят често си прави шеги с човека, които нарича изпитания. Накрая човекът излиза виновен, защото той е изпълнител на неговите заповеди и извършител на съответните действия. МП няма против Създателят да е водач на човека, но защо от време на време да не бъде и негов служител. Човек може да му се доверява, но и да го отрича. Да допуска неговата сила, но да не го оставя да забравя, че човекът също е силен. Да не се оставя винаги Той да прави избора вместо него. Хубаво е да се вслушва в Създателя, но да слуша и себе си. Не е нужно сляпо да изпълнява заповедите му, съветите му, напътствията му. Човек трябва внимателно да се вгледа в себе си, да разбере кой е и какъв е и тогава да реши доколко ще мели брашно със Създателя. Това, че не изпълнява някои от неговите заповеди, не е повод за притеснение, защото Той самият си противоречи. Според него Създателят е едновременно лош и добър, той е Бог на доброто, но и Бог на злото. МП мисли, че ще сгрешим, ако ги разделим. Ако ги разделим, твърди той, ние изцяло прехвърляме вината на лошия и се кланяме на добрия. Не! Нужно е да приемем Създателя като едно цяло, изтъкано от добро и зло във всичките им нюанси и размери. Във всеки човек тези нюанси и размери са различни. Създателят ни води към добро, но ни тласка и към зло. Всеки от нас се поддава различно на доброто и злото. Да отречем, че Създателят присъства, когато извършваме зло, значи да го обидим като зачеркнем неговото всеприсъствие. МП смята, че всеприсъствието му и неговата вечност са единствените му качества, които с лека ръка можем да му признаем. Когато Тома Аквински коментира какво „не може“ Бог, казва следното:
1. Бог не може да е тварна и тленна плът.
2. Не може да промени Сам Себе си.
3. Не може да се провали, умори, разкае, забрави, ядоса или натъжи.
4. Не може да отнеме човешката душа.
5. Не може да изтрие миналото.
6. Не може да съгрешава (греши).
7. Не може да създаде друг Бог.
8. Не може да престане да съществува.
Може ли човек да се осланя на такова неможещо създание?! Да, ясно е, че е библията не е писана от Бог. Но тогава какво да отречем и какво да приемем? Да оставим заповедите и да махнем Еклисиаста? Да оставим Еклисиаста и да махнем заповедите? Да не се учим от разгулния живот на Соломон, а да следваме живота на праведния Исус? Да приемем, че след страданията винаги има възнаграждение, както е при Йов, и да забравим, че милиони живеят в мизерия и глад, без да получат капка възмездие? Или да приемем текстове от Корана, където се говори, че праведните са облегнати един срещу друг и вечно млади юноши разнасят бокали вино, от което глава не боли? Да не говорим за хубавиците с големи очи, подобни на скрити бисери.
Би трябвало да сме доста „нищи духом“, за да вярваме на такива дивотии. МП не е сигурен дали ние подражаваме на Създателя или той на нас. Къде му е бил умът, когато се обзалага със Сатаната да изпитва праведността на горкия Йов? И накрая мрънка и не може да отговори на нито един от въпросите на Йов. Като едно абсолютно парвеню, той парадира със своето могъщество и нищо повече. Къде го чукаш, къде се пука.
МП мисли, че хората също се държат като дребни божества и вършат същите безумия като Създателя.
Веднъж на кораба, на който плавал МП, палубният боцман се обзаложил на каса уиски, че ще побърка младия трети помощник капитан, ще го направи разноглед, както се изразявал. Момчето се оженило и веднага тръгнало на рейс. Боцманът мислел да го убеди, че младата му жена изневерява. Всичко било подготвено предварително. Много важен бил фактът, че боцманът се качил на кораба по средата на рейса. С други думи, бил на брега, докато момчето отсъствало и можело да вземе всичко за чиста монета. Боцманът познавал двойката, знаел нещичко, останалото досъчинил. Преди да тръгнат на рейс, случайно засякъл двамата в луксозен бар. Дори забелязал, че момичето се задява със симпатичния барман.
Разказал на момчето, че няколко дни след неговото качване на кораба, той решил да намине през същия бар. И каква била неговата изненада, когато видял неговата мацка да седи на бара и да си хортува сладко с бармана. Тя не го видяла. Седнал някъде в ъгъла на бара и наблюдавал. Може би всичко щяло да мине гладко, той дори мислел да поздрави момичето и да си тръгне, но все пак съмнително му било какво прави тя в този бар в такава късна доба. Кипнал, когато видял, че барманът се готви да затваря, а жената на бара не бързала да си тръгва. Платил на сервитьора и излязъл незабелязан. Проследил ги и когато видял, че двамата влизат в хотел, всичко му станало ясно. А ако на момчето не му е станало ясно, жалко.
Всичко било доста автентично – бара, барманът, жена му, която обичала да ходи в този бар. Момчето дори се сетило, че жена му наистина се задявала с този барман.
Боцманът разказвал историята в салета почти пред целия екипаж. Никой не казал, че това е лъжа.
През нощта момчето се хвърлило през борда и оттогава ни вест, ни кост от него.
Ние убихме човек, коси се МП, подложихме го на изпитание, той не издържа и се хвърли през борда. Ще кажеш, не сме знаели, че момчето ще се хвърли през борда. А не знаехме ли, че да донесеш лоша вест на някого по време на рейс, и то невярна, е все едно да му извадиш здрав зъб без упойка? Знаехме, разбира се, винаги сме го знаели. Защо тогава го направихме? Заради театъра, заради забавлението? Не е утеха, но и ние като Създателя в случая с Йов, нямайки какво да правим, се забавляваме понякога по този отвратителен начин. Между другото, Създателят също не е знаел какво ще се случи с Йов, подлагайки го на такива жестоки изпитания. Така че към постулатите на Тома Аквински трябва да се прибави още един: „Бог не знае“.
А боцманът наистина получил каса уиски.
Според МП, да се изправиш пред себе си е по-страшно, отколкото да се изправиш пред Създателя. Той може да ти прости, но ти никога няма да си простиш, че животът ти е отишъл на кино, защото не си взел съответното решение и не си се променил. И защо не си го направил?
МП познавал много хора, които знаели, че трябва да променят живота си, но не го правели. Такава била сестра му, след като загубила мъжа си. Прозренията идвали като вълни в бурно време, но тя не се вслушвала в тях.
Минало време и някъде прочела, а и осъзнала, че животът не ни е даден да чакаме да отмине бурята… има го, за да се учим да танцуваме под дъжда.
Вярно, не на всеки е писано да преживее такава внезапна опустошителна буря. Не на всеки е дадено да се съвземе. Слава богу, тя не се отчаяла, не рухнала съвсем, разбрала, че с палене на свещи и сълзи нищо не се постига. Избрала да продължи да живее, вместо да умира постепенно. Събрала всичко здраво в себе си, но въпросът бил „как“. Да танцува ли под дъжда или да минава незабележимо между капките? Защото общовалидните представи за подобно поведение не позволяват да се танцува под дъжда. Препоръчва се дори да се носят тъмни дрехи, сълзите могат да текат като реки, но усмивките са забранени. Нейният вътрешен глас постоянно ѝ напомнял, че младостта не е отминала, че има сили, енергия, темперамент, но тя не му давала думата, прекъсвала го, благодарна, че е жива, че може да се живее без танци. Вярно, че повечето хора одобрявали този живот. Те всички, събрани в едно кимащо одобряващо махало, ѝ пречели да живее пълноценно. Но това не бил техният живот, по дяволите! Да кимат и одобряват собствения си скучен и празен живот. Тези, които я подтиквали към друг живот, естествено били малцинство. Не всеки може да помогне. Нужен е точният човек. Макар и малко късно, той дошъл и я научил да танцува под дъжда.
Изглежда целият свят бил огромен театър, в който едните страдат, а другите гледат, и обратно, когато вторите страдат, първите гледат. МП е сигурен, че всеки човек наблюдава със задоволство неприятностите на другия. Учудващо е, казва той, с какво се гордее българинът. Например с поговорката: „Я не сакам на мене да ми е добре, сакам на Вуте да му е зле“. Дали ще причиняваш болка на другия или ще я облекчаваш, изборът е твой. От друга страна, да се месиш в живота на другия е опасно, дори и с добри намерения. Човек не може да бъде Бог на ближния си, може да бъде Бог само на себе си. Не отрича съвсем ролята на другия. Може даже да ти бъде водач, но зависи накъде те води.
Хетерата Калисто веднъж насмешливо заявила на Сократ, че ако поиска, може да примами към себе си всичките му приятели и ученици, докато той не е в състояние да направи това с нейните приятели.
– Разбира се – спокойно отговорил философът. – На теб ти е по-лесно, защото ги каниш да се спуснат надолу, а аз – да се изкачат нагоре.
Качването нагоре наистина е трудно, направо сизифовско, но ако по пътя изхвърляш, доколкото можеш, тежките камъни на злото, катеренето ще става все по-леко.
МП не е сигурен дали подобни твърдения ще накарат хората да разберат, че докато са живи, има какво да променят в живота си. Дали ще се замислят, преди да хвърлят камък по блудницата? Дали ще размътят водата на премереното общоприето благоприличие и лицемерие? Дали греховните, мислейки другите за греховни, ще продължават да хвърлят камъни по тях и ще се радват, че го правят?
Добре би било, казва накрая МП, всеки от нас да събере кураж и да хвърли камък в собственото си езеро. И да се получат кръговете, които ще стигнат и до другите.
 

http://librev.com/index.php?option=com_content&view=article&id=2538&Itemid=1000

 

неделя, 5 октомври 2014 г.

25 цитата, които ще направят деня ви по-добър

1. Усмихвай се всеки път, когато имаш възможност. Не защото животът е лесен, перфектен или точно такъв, какъвто очакваш, а защото си избрал да бъдеш щастлив. За това, че си благодарен за всички хубави неща, които имаш и всичките проблеми, които знаеш, че нямаш.

2. Никога не позволявай на един лош ден да те кара да мислиш, че имаш лош живот.

3. Кажи на негативната комисия, която си прави събрание в главата ти да сяда долу и да мълчи.

4. Лошото поведение е като спуканата гума - не можеш да стигнеш много далеч, ако не я смениш.

5. В свят, в който можеш да бъдеш всичко, което поискаш, БЪДИ СЕБЕ СИ.

6. Колкото повече обичаш решенията, които вземаш, толкова по-малко ще имаш нужда другите да ги обичат.

7. Важно е да направиш някого щастлив, а най-важното е да започнеш от себе си.

8. Животът не е в това да правиш другите щастливи. В живота трябва да споделяш своето щастие с другите.

9. Щастието не е нещо, което да отложиш за бъдещето; то е нещо, което да развиеш в настоящето.

10. Ако си доволен от всичко, никога няма да разбереш това, което наистина си заслужава.

11. Понякога животът ти предоставя две възможности: да загубиш себе си или да загубиш някой друг. Независимо каква е ситуацията, недей да губиш себе си.

12. Ако твоето щастие зависи от това какво прави някой друг значи имаш доста голям проблем.

13. Каквото и да ти е сторил някой в миналото, то няма власт над настоящето ти. Ти си този, който му даваш сила и власт.

14. Не се тревожи твърде много за хора, които не ги е грижа за теб.

15. Цени себе си! Когато раздаваш себе си на някой, който не те уважава, ти даваш частица от душата си, която никога повече няма да си върнеш.

16. Понякога трябва емоционално да се изчистиш от нещата, които някога са имали голямо значение за теб. Така ти ще можеш да надживееш миналото и болката, която ти носи то и да отвориш следващата глава в живота си.

17. Ако искаш да се отървеш от някой проблем трябва да спреш да мрънкаш и да говориш за него. Мозъкът ти влияе на устата ти, и устата ти влияе на мозъка ти. Почти невъзможно е да преодолееш нещо, ако си обсебен от него и постоянно говориш за него.

18. Ако нещо е пагубно за теб емоционално, физически и духовно, тогава какъв друг избор имаш освен да се откажеш от него и да разцъфтиш в среда от себеуважение.

19. Да кажеш "сбогом" е един от най-болезнените начини да разрешиш проблем. Но понякога е единственият възможен.

20. Да се откажеш от нещо и да продължиш не означава да забравиш, означава да избереш щастието вместо болката.

21. Спри да гледаш това, което си загубил, за да можеш да видиш това, което имаш.

22. Има хора, които са щастливи с много по-малко от това, което ти имаш.

23. Говори повече за благоденствието си, отколкото за проблемите си.

24. Понякога хората захвърлят нещо добро за нещо по-добро. И по-късно разбират, че доброто всъщност е било достатъчно добро, а по-доброто никога не се е появило.

25. В живота получаваш това, което си дал. Защото в живота всичко се връща.


from :
 http://www.manager.bg/%D0%BB%D1%8E%D0%B1%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%BE/25-%D1%86%D0%B8%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D1%89%D0%B5-%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D1%82-%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8F-%D0%B2%D0%B8-%D0%BF%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%8A%D1%80#_=_

четвъртък, 2 октомври 2014 г.

мисли на Конфуций

Преди повече от 2500 години на земята живял мъдрецът Кун Фудзъ, който щедро споделял прозренията и философията си с всички. Още приживе Конфуций (както го наричаме ние през латинския прочит) е признат от китайците за учител на 10 000 поколения. Тази оценка не е никак преувеличена. И днес, сякаш повече отвсякога, неговите максими ни помагат да осмислим реалността. Те са абсолютно актуални, защото са вечни – прозират в самата природа на човека, обществото и живота.
Затова, и в чест на  2565-ата годишнина от рождението му, ви предлагам подбрана колекция от най-вдъхновените и вечни мъдрости на китайския философ. 
* * *
 
Ако с добро накажеш враговете, с какво ще наградиш приятелите си?!
Благородният човек предявява претенции към себе си, обикновеният – към другите.
Блажен е този, който нищо не знае, той не рискува да остане неразбран.
В древността хората учили, за да се самоусъвършенстват. Днес – за да смаят другите.
В държавата, където има ред, бъди смел в действията си и в думите си. В държавата, където
 няма ред, бъди смел в действията си и предпазлив в думите си.
В една държава, която се управлява с разум, бедността и нищетата са срамни. А в държава,
 която се управлява без разум, богатството и почестите са срамни.
Да изпращаш хората на война без обучение, означава да ги предаваш.
Да признаеш за своите недостатъци, когато те упрекват – това е скромност; да ги разкриеш
 пред приятели – това е простодушие и доверчивост, а да ги показваш пред всички – това е
 горделивост.
Да не говориш с човек, с когото може да се говори, значи да изгубиш човека; да говориш
 с човек, с когото не бива да говориш, значи да губиш думите си. Умният човек не губи нито
 човека, нито думите си.
Да се пребориш с лошите навици е по-лесно днес, отколкото утре.
Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество.
 Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. 
Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си 
представи останалите три.
Избери работата, която обичаш, и тогава няма да бъдеш принуден да работиш и един 
ден през живота си.
Когато думите губят смисъла си, хората губят свободата си.
Когато пътищата ви не съвпадат, не правете общи планове.
Който говори много, все ще каже нещо, което не е трябвало да казва.
Който не вижда далечната опасност, го заплашва близка беда.
Който не напредва всеки ден, всеки ден изостава.
Който постига новото, грижейки се за старото, той може да бъде учител.
Мъдрият човек не прави на друг това, което не желае да му бъде сторено на него.
Мълчанието е верен приятел, който никога няма да те предаде.
Най-голямата грешка е да не поправяш старата си грешка.
Не се променят само най-мъдрите и най-глупавите.
Не убивай комар с меч.
Нещата имат корени и клони, делата имат край и начало. Когато знаеш кое стои отпред и кое 
следва, ще се приближиш до верния път.
От сина на небето (императора – бел.цит.) чак до простолюдието само усъвършенстването
 на личността може да придобие на всекиго здрав корен.
Позорно е да се държиш приятелски с човек, комуто тайно завиждаш.
Покоят е благоденствие.
Проклятие е да живееш в интересни времена.
Простият се оплаква, че хората не го познават, а мъдрецът – че той не познава хората.
Работѝ върху пречистването на мислите си! Ако нямаш лоши мисли, няма да имаш лоши
 постъпки.
Само най-мъдрите и най-глупавите не се поддават на обучение.
Стрелбата с лък ни учи как трябва да търсим истината. Когато стрелецът не улучи, не 
обвинява другите, а търси вината в себе си.
Това, което е трудно да се направи, трябва да се прави с голяма настойчивост.
Този, който говори красиво и притежава привлекателна външност, рядко е наистина човечен.
Три пътя водят към знанието: пътят на размишлението – това е най-благородният път, пътят на подражанието – това е най-лекият път, и пътят на опита – това е най-горчивият път.
Трудно ще срещнеш човек, който отдал три години на учението, да не желае да заеме висок
 пост.
Узнаеш ли в какво трябва да пребиваваш, ще се утвърдиш. Утвърдиш ли се, после 
ще можеш да бъдеш спокоен. Станеш ли спокоен, после ще можеш да живееш в 
мир. Заживееш ли в мир, вече ще имаш възможност да обмисляш. А щом започнеш да 
обмисляш, вече ще можеш да постигаш.
Човекът е човек, когато е закусил.
Чух и забравих. Видях и запомних. Преживях и разбрах.
Продавачът на идоли не се кланя на боговете – той знае от какво са направени.
 

понеделник, 15 септември 2014 г.

7-те закона на успеха от Ранди Гейдж

 1. Закон за пустотата: Ако са ви нужни нови обувки, изхвърлете старите. Ако ви е нужна нова дреха, почистете шкафа си. Трябва доброволно да се разделите със своите стереотипи.

 2. Закон за циркулацията: Бъдете готови да пуснете това, което имате, за да получите това, което желаете.

 3. Закон за въображението: Отначало трябва да видите своето процъфтяване във вашето въображение. Направете описание на своя идеален ден и не показвайте описанието на никого, освен на този, на когото се доверявате. Пазете това описание някъде подръка и в свободното време го препрочитайте.

4. Закон за творчеството: Човек може да постигне щастие посредством енергията на своето мислене, интуицията и въображението.

5. Закон за даването и получаването: Ако давате нещо със сърце, то ще ви се върне стократно. Когато получавате блага, много е важно да ги споделите с обкръжаващите ви. Ако имате някакъв дар, а не го използвате,това оскърбява вашата божествена същност. Отнасяйте се почтително към способностите, които имате, и ги споделяйте с другите. Ако правите това, ще привлечете още много блага в живота си.

6. Закон за десятъка: Вселената винаги взима своя десятък. Това е просто закон за благодарността към източника, който ни поддържа – 10% от това, което имате. Никога няма да узнаете как ще се върне към вас този десятък. Парите са обикновено явление. Но отдаденото в десятък може да се върне към вас във вид на сдобряване с някого, нови приятелски отношения, оздравяване и т.н.

7. Закон за всеопрощаването: Ако не можете да прощавате на хората, вие няма да можете да приемете своето богатство. Ако вашата душа е запълнена с ненавист, за любовта няма да има място да влезе. Необходимо е да се избавите от отрицателните чувства, които ви угнетяват и не ви дават покой.
http://www.dori-flame.com/10471072-1086107310971091107410721085107710901086-1080-10831080109510851086108910901085108610901086-10881072107910741080109010801077/7