събота, 20 февруари 2016 г.

Притча за човекът, който искал да осигури щастие на децата си

Притча за човека, който искал да осигури щастие на децата си


Вървял си по пътя един стар мъдрец и се любувал на природата. По някое време минал покрай нива, на която работел един селянин. Човекът бил грохнал от работа, изморен и потен и едва стоял на краката си.
Мъдрецът се спрял и го заговорил:
- Хей, човече, ела да поседнем на сянка и да си поговорим. Хем да си починеш малко.
- Не мога, трябва да работя. Денят вече преваля, а аз имам още толкова много работа.
- Защо работиш толкова много? – попитал старецът. – Спирай да си почиваш отвреме на време. Погледни колко е прекрасен денят!
- Не мога. Нямам време да се наслаждавам нито на деня, нито на живота. – отговорил мрачно човекът.
- Но защо се обричаш на всичко това? – недоумявал старецът. – Така пропускаш щастието...
- Нямам време за щастие! Аз трябва да се трудя и да страдам, за да осигуря щастие на децата и внуците си. Моят дядо е правил същото заради моя баща, а моят баща е страдал заради мен.
- А някой от вашето семейство бил ли е щастлив? – полюбопитствал странникът.
- Все още не, но моите деца и внуците ми сигурно ще бъдат! – възкликнал човекът и отново се захванал за работата си.
- Виж, приятелю... Позволи ми да ти дам един съвет.


Неграмотният не може да научи никого да чете.


Нито къртицата може да възпита орел!


 Така че, най-напред се научи ти да бъдеш щастлив, за да можеш да научиш и децата си на това.

Няма коментари:

Публикуване на коментар